Ruzie in discobus leidt tot kettingbotsing

Hier kan je nieuwsberichten e.d. plaatsen.
Bronvermelding is verplicht!

Berichtdoor Daniël » zondag 15 november 2009 13:41

Uitgegeven: 15 november 2009 07:16
Laatst gewijzigd: 15 november 2009 12:42

GOEDEREEDE - Onenigheid in een discobus op Goeree-Overflakkee heeft zondagochtend vroeg geleid tot een kettingbotsing. Drie bussen vol jongeren botsten op elkaar toen de voorste bus ineens midden op de N57 tot stilstand kwam. Elf jongeren zijn daardoor lichtgewond geraakt, meldde de politie. De chauffeur had zijn bus stilgezet op verzoek van een beveiligingsmedewerker, omdat wat rumoer was ontstaan.
Kennelijk werden de bestuurders van de twee andere bussen daar zo door verrast dat ze niet meer op tijd konden afremmen, vertelde een woordvoerder van de politie.
Wat er precies aan de hand was, is onduidelijk. Van een vechtpartij was in ieder geval geen sprake. ''Waarschijnlijk waren er een paar een beetje baldadig'', aldus de zegsman.

Nekletsel
Zes gewonden zijn naar ziekenhuizen gebracht, onder wie de beveiliger. Vijf jongeren konden ter plaatse worden behandeld. De meeste van hen hebben nekletsel opgelopen.
Het ongeval gebeurde ter hoogte van het dorp Goedereede. De nachtbussen brachten 150 tot 200 jongeren naar huis vanuit een grote discotheek in Ouddorp. Zij werden korte tijd later met andere bussen opgehaald. De bussen hebben fikse blikschade opgelopen, vertelde de woordvoerder. ''Van twee bussen zijn de lichten kapot en liggen de voorruiten aan barrels.''

Bron: Nu.nl

Aan de bestemming op de foto's te zien (836 Middelharnis Gemeentehuis) zal het de rit van 1.30 uur uit Ouddorp geweest zijn, Sommelsdijk Dorpsweg zit immers niet op de film. Kennelijk is die zo druk dat 'ie met drie bussen gereden wordt.
Daniël
Site Admin

Re: Ruzie in discobus leidt tot kettingbotsing

Berichtdoor Henk » maandag 16 november 2009 11:43

Ik post hier mijn bericht van Busfreaks ook maar even:
Nou, Flakkee is weer positief in het nieuws zo... :roll: Enkele berichten hierover:
Nu.nl (Met foto's)
NuVideo (Video dus...)
FlakkeeWeb
FlakkeeNieuws
NOS (Met video)
RTL (Met video)
NOS Jeugdjournaal (Met video/'animatie')

Op de beelden is te zien dat het gaat om de TCR 429, 431 en 433. Wellicht rijden er deze week dus wat meer 'oude' bussen van TCR.
Afgaande op de beelden, denk ik dat het kort voor het kruispunt bij Goedereede gebeurd is. Je ziet namelijk het waarschuwingslicht voor de verkeerslichten en je ziet de ziekenauto wegrijden in de richting van een tankstation. Wel vreemd dat de chauffeur dan niet een klein stukje doorgereden is, naar de bushalte van lijn 139/639.
Overigens begrijp ik nooit dat je niet mag zeggen dat veel van die discotheekgangers asociaal zijn, als er zelfs een beveiliger mee moet op de bus...:zuur Maar goed, wie ben ik...;)
Overigens: volgens één van de video's zijn de gewonden al weer thuis.
Henk

Berichtdoor J.J.Roza » maandag 16 november 2009 17:29

Die animatie... weer een wright :evil:

Maar ze hebben dan wel flink schade opgelopen dan.
http://dordtseovsite.2nl.eu (nieuwe update 26 mei), http://dagboeksvdreiziger.blogspot.com
Beste bus: 1. O405/O408, 2. Alliance serie, 3. O520/O530/O550, 4. Berkhof Amba/Premier :P
J.J.Roza

Berichtdoor Job » maandag 16 november 2009 18:02

Ja, met een Wright krijg je dan ook snel schade :lol:
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/rubrieken/forum - Moderator van dit forum
http://www.dordtseovsite.nl (Joël en ik)[/b]
http://www.ovmanager.nl - Start nu je eigen virtuele OV-bedrijf, en neem het op tegen anderen, Moderator van dit spel
Job

Berichtdoor Daniël » maandag 16 november 2009 19:56

Henk schreef:als er zelfs een beveiliger mee moet op de bus

Alle nachtbussen zijn voorzien van beveiligers, ook die in DAV (die nog nieteens van/naar een discotheek rijden). Da's gewoon puur als voorzorgsmaatregel.

Over die Wrights in de animatie: dat zijn nog Engelse Wrights ook, de deur zit aan de linkerkant :mrgreen:
Daniël
Site Admin

Berichtdoor Henk » maandag 16 november 2009 20:12

Daniël schreef:
Henk schreef:als er zelfs een beveiliger mee moet op de bus

Alle nachtbussen zijn voorzien van beveiligers, ook die in DAV (die nog nieteens van/naar een discotheek rijden). Da's gewoon puur als voorzorgsmaatregel.

Dat weet ik wel. Maar ik vind het niet normaal dat zo'n voorzorgsmaatregel nodig is... :roll:
Henk

Keer terug naar In het nieuws