Busstation

Hier kan je nieuwsberichten e.d. plaatsen.
Bronvermelding is verplicht!

Re: Busstation

Berichtdoor Job » zondag 28 maart 2010 11:51

Ja, het heeft de nodige schoonheidsfoutjes
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/rubrieken/forum - Moderator van dit forum
http://www.dordtseovsite.nl (Joël en ik)[/b]
http://www.ovmanager.nl - Start nu je eigen virtuele OV-bedrijf, en neem het op tegen anderen, Moderator van dit spel
Job

Berichtdoor Daniël » woensdag 31 maart 2010 19:11

Dexter schreef:Over de loopafstanden naar het nieuwe busstation: Ik hoorde vandaag op mijn werk van iemand dat zodra het voorplein en het busstation klaar zijn, de Kiosk/Smullers worden afgebroken en verplaatst naar de loopbrug

Ik trof vanmiddag een heistelling aan op het Stationsplein aan het uiteinde van het bouwterrein tegenover de fietsenstalling. Neem aan dat ze het bordes dat voor het stationsgebouw komt niet gaan onderheien, dus dat zou weleens de fundering van de nieuwe Kiosk/Smullers kunnen zijn...
Daniël
Site Admin

Berichtdoor Daniël » woensdag 14 april 2010 19:13

Inmiddels ligt de eerste laag asfalt al rondom het busstation en is men begonnen met de buitenbekleding van de Arriva-store. D'r zullen nog wel heel wat lagen asfalt volgen als ik zie hoe groot de afstand tot de bovenkant van de steentjes langs de stoeprand nog is.
Daniël
Site Admin

Berichtdoor Dexter » woensdag 14 april 2010 20:43

Geen ramp als ze het zouden vergeten, des te hoger het perron en des te comfortabeler de instap. :wink:
Er gaat niets boven een rit in een bus met een ster erop.
Dexter

Berichtdoor Daniël » donderdag 15 april 2010 19:14

Inmiddels ontbreekt alleen de toplaag van het asfalt nog. De Arriva-store is ook volledig voorzien van z'n buitenbekleding nu, met daarop ook "Station" als haltenaam i.p.v. "Centraal Station" zoals op de tekening op de site van de gemeente staat. Het busstation is overigens niet erg concessie-proof: boven de deur van de Arriva-store is het Arriva-logo volledig in stijl in roestvrij staal aangebracht :wink:
Zag ook dat het plafond inmiddels in het chauffeursverblijf aanwezig is, wellicht gaan ze de geplande ingebruikname (in de laatste week van april) dus nog halen...
Daniël
Site Admin

Berichtdoor Dexter » donderdag 15 april 2010 22:15

Nou zonde hoor dat ze het simpelweg op 'Station' houden. Ik dacht trouwens dat de ingebruikname van het nieuwe busstation pas voor eind mei gepland was? Overigens worden nu ook de eerste contouren van de grote rotonde zichtbaar. Al begrijp ik even niet meer hoe de bussen dan gaan keren, op de rotonde of om de kop van het busstation zelf?
Dexter

Berichtdoor Daniël » vrijdag 16 april 2010 19:46

Neuj, eind april hoorde ik laatst van Henk :wink: Veel hoeft er niet meer te gebeuren, de toplaag van 't asfalt komt er maandag op.

Voor wie afvraagt hoe ik dat weet: bij het uiteinde van de buffer staat een grote pijl richting station met daarbij de tekst "Maandag toplaag" op het asfalt geschilderd :mrgreen:
Daniël
Site Admin

Berichtdoor J.J.Roza » vrijdag 16 april 2010 22:24

Ik vind trouwens het chauffeurs hok in de breedte veel te kort, hoewel misschien de oppervlakte hetzelfde lijkt :|
http://dordtseovsite.2nl.eu (nieuwe update 26 mei), http://dagboeksvdreiziger.blogspot.com
Beste bus: 1. O405/O408, 2. Alliance serie, 3. O520/O530/O550, 4. Berkhof Amba/Premier :P
J.J.Roza

Berichtdoor Dexter » vrijdag 16 april 2010 22:44

Jij bedoelt vast: te smal :wink:

Ik vind trouwens dat er in het chauffeursverblijf te veel ramen zitten (pauzerende chauffeurs lijken me erg op hun privacy gesteld) en in de Arriva-Store juist weer te weinig (lijkt me erg overval-gevoelig omdat je minder inkijk hebt).
Dexter

Berichtdoor Daniël » zaterdag 17 april 2010 19:26

Het chauffeursverblijf oogt inderdaad erg smal, komt wellicht doordat 't vrij langwerpig is. Maargoed, heb ze weleens kleiner gezien hoor :wink:
Had 't oude verblijf trouwens niet minstens zoveel ramen? Die vielen alleen minder op doordat ze vooral aan de buffer-zijde zaten en niet aan de straatkant.

Vandaag werd er trouwens ook nog druk gewerkt, met name aan de eerste helft van de rotonde waar komende week ook wel asfalt op zal gaan komen. Ook is er nog 'n stukje aan de bestrating en de afwerking van de kopse kanten van de overkapping gewerkt en zijn de putdeksels van de rioolputten geplaatst. De Arriva store leek trouwens ook al een stukje inrichting te hebben.

Edit: nog wat foto's...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Daniël
Site Admin

Berichtdoor Dexter » woensdag 21 april 2010 21:49

Hah, ik heb vanmiddag als een van de eersten over het nieuwe, vers geasfalteerde busstation gereden! 8) Ze waren bezig met de ontbrekende laag asfalt op het fietspad aan te brengen en de fietsers werden omgeleid via... het nieuwe busstation! Toen ik vanavond terugkwam, was het fietspad klaar en het busstation opnieuw afgesloten.

Er hangen nu inmiddels ook twee 8-regelige DRIS-panelen voor de halteplaatsen C en D. Wellicht was het misschien ook wel handig om meerdere aparte eenregelige display op te hangen i.p.v. alleen 4 grote voor de haltes A, B, C en D.
Dexter

Berichtdoor Daniël » donderdag 22 april 2010 19:07

Vanavond hingen alle DRIS displays bij de halteplaatsen. Op de beide zijkanten van de Arriva-store is een groot DRIS-scherm opgehangen met aan weerszijden ervan een grote lichtbak waar aannemelijk de vertrekstaten in komen te hangen.
Ook staat al gemarkeerd waar de belijning moet komen, waarbij opvalt dat er steeds ruimte voor een bus gevolgd door een stukje tussenruimte aangegeven zal worden. Vermoed dat de bussen zelden zo bij de haltes zullen staan als wordt aangegeven...

Overigens rijden de bussen nu al over het nieuw aangelegde stuk van de Burg. de Raadtsingel om vervolgens gebruik te maken van het eerste stuk rotonde, zowel richting Transvaalstraat als Toulonselaan.
Daniël
Site Admin

Berichtdoor Daniël » donderdag 22 april 2010 20:29

Perronindeling staat nu trouwens ook op de Arriva-site. Zitten 'n paar veranderingen in ten opzicht van de oude verdeling: bussen zijn per richting gesorteerd en er stopt wat meer bij perron D als voorheen...
http://www.arriva.nl/uploads/pics/OPSTAPkaart.jpg
Daniël
Site Admin

Berichtdoor J.J.Roza » donderdag 22 april 2010 20:54

Nou ja, richting Transvaalstraat tegen de richting in van de rotonde dan :mrgreen:
http://dordtseovsite.2nl.eu (nieuwe update 26 mei), http://dagboeksvdreiziger.blogspot.com
Beste bus: 1. O405/O408, 2. Alliance serie, 3. O520/O530/O550, 4. Berkhof Amba/Premier :P
J.J.Roza

Berichtdoor Daniël » donderdag 22 april 2010 21:19

:?: :?: :?:
Daniël
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar In het nieuws