Op de Hellenburg heeft in de nacht van zaterdag op zondag 4 juli omstreeks 00.30 uur een aanrijding tussen een lijnbus en een scooter plaatsgevonden. De 18-jarige scooterbestuurder raakte hierbij gewond aan zijn arm en been. De 50-jarige buschauffeur uit Dordrecht reed met zijn bus en daarin één inzittende, over de Hellenburg in de richting van de Schuilenburg. Ter hoogte van de Goudestein reed hij door een wegversmalling toen de scooterrijder hem met hoge snelheid tegemoet kwam, vermoedelijk de binnenbocht niet kon houden en op de andere weghelft frontaal tegen bus klapte. Beide voertuigen raakten zwaar beschadigd. De jongeman werd naar het ziekenhuis in Dordrecht gebracht waar een gecompliceerde been- en armbreuk werd geconstateerd. De buschauffeur en inzittende raakten niet gewond. De afdeling Regionale Verkeersondersteuning doet technisch onderzoek naar de aanrijding.
Bron: www.politie.nl
En die 50-jarige buschauffeur van mijn vriend. Mijn vriend moest tot kwart voor 1 werken en toen ik om kwart voor 3 wakker werd was hij nog niet thuis. Bleek dat hij dus een aanrijding had gehad. Gelukkig had hij zelf niks, behalve dan overal glassplinters, maar je schrikt wel. Die jongen reed iets van 80 km per uur, echt niet normaal meer. Ik vermoed dat het dezelfde jongen is die vrij regelmatig keihard voor onze flat rijdt, door een soort parkje, waar mensen, kinderen en dieren lopen. Ik hoop dat hij niet ernstig gewond is, maar hoop wel dat hij er wat van geleerd heeft.
En mijn vriend is nu weer gewoon aan het werk, op lijn 7.