Ex-Dordtse busjes in Lelystad

Plaats hier je foto's van de bussen van Arriva in Zuid-Holland.

Ex-Dordtse busjes in Lelystad

Berichtdoor Daniël » maandag 05 september 2011 19:15

Gisteren eens in Lelystad wezen kijken. Na bij de Voorstraatbrug uit lijn 148 gestapt te zijn de Voorstraat in gelopen. Na een fotoplekje gevonden te hebben zou 't nog even duren voor de bus kwam, dus de nabijgelegen halte maar eens aan een inspectie onderworpen. Zo te zien was Arriva wat zuinig en had men beter iets grotere stickers kunnen bestellen...
Afbeelding

Het bord in de abri zag er daarentegen wel erg fraai uit...
Afbeelding

In de spiegeling is de zwartwit geblokte bestrating van de halte ook nog te zien, iets waar men in Lelystad erg ver mee gaat. Zo zou ik later bij een andere halte zelfs een zwartwit geblokte blindengeleidenlijn aantreffen! _O-

En tja, soms ben ik toch ook een geluksvogel. Gelijk bij de eerste was het raak en trof ik een van de, bij mijn weten nog maar twee, bussen in de Lelystadse kleuren. Op lijn 2 overigens, al doet de film anders vermoeden...
Afbeelding

Binnendoor ging het richting de route van lijn 3 en jawel, daar was nummer twee in Lelystadse kleurtjes...
Afbeelding

De rest van de bussen is nog in de normale Arriva-kleuren...
Afbeelding

De bestemmingscode van "Station Centrum" zal wel 308 zijn, want dit is gezien waar 'ie vandaan kwam lijn 7...
Afbeelding

Lijn 2 op de Kustendreef...
Afbeelding

En nog een lijn 7 de andere kant op...
Afbeelding

Als laatste plekje in Lelystad nog een plek opgezocht waar ik ook al eens in het Connexxion-tijdperk wat plaatjes had gemaakt. Niet in deze richting weliswaar...
Afbeelding

Maar wel in deze richting...
Afbeelding

En de 6261 op het station...
Afbeelding
Daniël
Site Admin

Keer terug naar Foto's