
Hoewel de laatste drie series O305's allemaal een Den Oudsten-opbouw hadden, was er een belangrijk verschil in het uiterlijk van deze bussen. De 17-22 beschikten namelijk over een normaal O305-front, terwijl de 30-43 een STULB-front (Duits streekbusfront) hadden.
De afvoer van de meeste O305's gebeurde al voor de start van SVD, maar vijf bussen uit de laatste serie haalden het jaar 2001. De 36, 37, 38, 39 en 41 werden pas in januari van dat jaar via Novio Techniek verkocht en kregen nog een tweede leven elders in het land.
Foto links: De Stadsvervoer Dordrecht 4 (ex-GVB 4), een Mercedes O305/Hainje uit de serie 1-8 uit 1978, bij het centraal station van Dordrecht
Nummers: | Type: | In dienst: |
---|---|---|
32-35 | Mercedes O305 "Mannheimers" | 1971 |
36-53 | Mercedes O305/Hainje | 1975/76 |
1-8 | Mercedes O305/Hainje | 1978 |
26-29 | Mercedes O305 "Mannheimers" | 1980 |
17-22 | Mercedes O305/Den Oudsten | 1982 |
30-35 | Mercedes O305/Den Oudsten | 1984/85 |
36-43 | Mercedes O305/Den Oudsten | 1986 |


Foto links: De GVB 35, een van de "Mannheimers" uit de serie 32-35 uit 1971, in de Johan de Wittstraat te Dordrecht
Foto rechts: De GVB 17, een Mercedes O305/Den Oudsten met het normale front uit de serie 17-22 uit 1982, op het Dordtse Stationsplein

De GVB 30, een Mercedes O305/Den Oudsten met het STULB-front uit de serie 30-35 uit 1984/85, op het Dordtse Stationsplein